لاریجانی: آموزش و پرورش وزارت راهبردی نظام است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ علی لاریجانی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف كشور در مركز همایش های رازی افزود: ممكن است سرو صداهای سایر وزارتخانه ها زیاد باشد اما وزرات آموزش و پرورش وزارت جریان ساز است و باید قدر این جایگاه را بدانیم.

لاریجانی با اشاره به این كه از منظر نهادهای اصلی كشور نگاه به آموزش و پرورش اینچنین است ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز طی چهار سال گذشته در بحث تدوین قوانین و بودجه نگاه نمایندگان به آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه برتر بوده است.

رییس قوه مقننه اظهارداشت: این نگاه از باب فرهنگی بودن نمایندگان نیست بلكه این حس جوهره مسوولین به آموزش و پرورش است و نشانگر آن سات كه آموزش و پرورش پشتیبانان خوبی دارد.

لاریجانی گفت: شما معلمین می توانید با دلگرمی گام های خود را بردارید و ارتقای سطح فرهنگی و علمی كشور منوط به كار شما است و این كار یك مجاهدت است.

وی با اشاره به تصویب سند راهبردی تعلیم و تربیت یادآور شد: از این پس تردیدها و اختلاف نظرها مهر پایان زده شده و آموزش و پرورش صاحب رای جاذب شده و مشخص شده است كه وظیفه آموزش و پرورش در افق میان مدت در زمینه تعلیم و تریبت چیست؟ و نیازمند ملزوماتی است كه باید به آن توجه كرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: این سند باید پایه ای شود كه همه نیروها و استعدادها همسو و هم افزا شوند و حالتهای سایش اختلاف نظرها مرتفع شود.

لاریجانی گفت: تداوم و استقامت دراین راه از ملزومات است چرا كه در كشور تغییرات مدیریتی كم نیست و تقویت این سند می تواند این مشكل را مرتفع كند كه با تغییرات مدیریتی مشكلی بوجود نیاید.

وی افزود: سند تحول تعلیم و تربیت با عقل بشری تدوین شده است و می تواند نقایصی هم داشته باشد ولی باید با آن تعامل دو سویه داشته باشیم تا در جهت ارتقا و ماندگاری آن حركت كنیم.

لاریجانی اظهارداشت: در مرحله بعد باید این سند تحول تبدیل به یك نهاد شود تا از درون آن یك ساختار اجتماعی بیرون بیاید.

وی با طرح این سوال كه مقصود از از تهیه این سند توسعه نیروی انسانی یا اجتماعی بوده است گفت: البته آموزش و پرورش به دنبال توسعه سرمایه انسانی است ولی پیش از آن توسعه سرمایه اجتماعی مهم است.

وی با اشاره به این كه امروز كشورهایی كه به دنبال توسعه پایدار هستند از سرمایه اجتماعی آغاز می كنند تصریح كرد: هر چه بر روی توسعه سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری شود هدر نخواهد رفت.

رییس قوه مقننه گفت: انتظار از آموزش و پرورش این است كه فرهنگ ساز باشد ولی مهم این است كه این جایگاه را به گونه ای طراحی كنیم كه صادرات فرهنگی نیز داشته باشد.

لاریجانی تصریح كرد: معلم باید فرد مبتكر باشد و بتواند شرایط را تغییر دهد و از حالت كارمندی به خود گرفتن منقطع شود و احساس كند كه فرهنگ ساز است و اگر معلم احساس اعتماد كرد می تواند به دانش آموز نیز منتقل كند.

وی گفت: از طرفی باید آرامش روان معلم را در نظر گرفت و در سالهای گذشته به این مساله توجه خوبی صورت گرفته است ولی با اوضاع اقتصادی فعلی كشور وضع مادی معلمین باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این كه معلم استعدادهای دانش آموزان را شكوفا می كند و آنها را در خانواده و جامعه اعتبار می بخشد گفت: اگر آموزش ها تك ساحتی باشد نتایج مطلوب در جامعه نخواهد داشت.

بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف كشور به مدت سه روز در مركز همایش های رازی تهران برگزار شد.

سیام**1053**1478 1418





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: